Tylko JEDEN na DZIESIĘĆ autobusów MIEJSKICH jest…

Są konkurencyjne cenowo w porównaniu z autobusami o silnikach wysokoprężnych (jeśli uwzględniane są koszty zanieczyszczenia powietrza i hałasu), ale tylko 9% autobusów miejskich sprzedawanych w Europie, to autobusy w pełni elektryczne!

 

Lucien Mathieu, analityk transportu i e-mobilności w T&E (Transport & Emobility , powiedział:

„Elektryczne autobusy są teraz najlepszym wyborem pod każdym względem. Nie emitują spalin, są ciche, wygodne i ekonomiczne. Jeśli burmistrzowie i władze lokalne poważnie traktują problematykę jakości powietrza i kryzysu klimatycznego, jedyną racjonalną decyzją jest kupowanie autobusów elektrycznych już teraz. „

 

Problemem jest jednak wysoko koszt początkowy zakupu takich aut, a także brak poparcia politycznego dla spraw ekologii.

Dopiero teraz Komisja ds. Środowiska Parlamentu Europejskiego poparła inicjatywę wymagającą od firm autobusowych sprzedaży 50% autobusów miejskich o zerowej emisji do 2025 r. i 75% do 2030 r.

Ciekawe czy to coś zmieni i czy poprawi się stan powietrza w naszych miastach?

 

na podst. Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO), fot. pixabay

1 Comment on Tylko JEDEN na DZIESIĘĆ autobusów MIEJSKICH jest…

blade_pojecie said : Guest Report Nov 12, 2018 at 1:26 PM

Oj, odnoszę wrażenie, że masz blade pojęcie o pojazdach elektrycznych. Po pierwsze produkcja i utylizacja akumulatorów. Potrzebne są kosztowne materiały i późniejsza kosztowna ich utylizacja. Nie da się też odzyskać tych materiałów całkowicie. Po drugie wytwarzanie energii elektrycznej w elektrowniach też wiąże się z emisją CO2, a fotowoltaika dopiero raczkuje. Po trzecie cykl ładowanie/rozładowanie akumulatora wiąże się ze sporymi stratami energii. Także lepsze są trolejbusy, ale wymagają one budowy kosztownej infrastruktury.

  • Wyrażam zgodę
  • Wyrażam zgodę

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked